Villkor

Betalning

Vi använder Nets för våra betalningar. Det innebär att du kan betala med de vanliga kreditkorten (VISA, MasterCard och Maestro). Nets är en etablerad aktör och en av de mest populära betalningslösningarna på Internet. All betalning sker genom en krypterad och säker https-anslutning. 

Du kan också betala in till vårt bankgiro 222-6314  Line Collection Sweden AB , Gränna. Inga extra avgifter tillkommer.

Samtliga priser på hemsidan är inkl. moms om inget annat anges.

Leverans

Frakten är tills vidare fri för beställningar från och med 250 kr och uppåt. 250 kr är också minsta beställning som går att göra för närvarande. Leveranser sker med Posten AB om inget annat avtalats. Normalt är leveranstiden 5-7 dagar förutsatt att varan finns i lager. Vi förbehåller oss rätten att det under arbetsintensiva perioder kan ta några dagar extra. För ej utlösta paket fakturerar vi fraktkostnader + 200kr inkl. moms i hanteringsavgift.

Skydd av personuppgifter

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi garanterar att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter till annan part.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor. Varan ska vara i samma skick som när du fick den och oanvänd. Kontakta oss alltid först via e-post (info@countryline.se) innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se konsumentverket.se. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Returvaror ska skickas som brev, inte som postförskott eller efterkrav dessa kommer inte lösas ut. Ångrar du ett köp och vill returnera en vara får du själv stå för returfrakten.

Reklamation

Vid reklamation för köp från webbutiken kontakta oss på telefon 0390-10101, alternativt mail: info@countryline.se. 
Vi följer alltid konsumentlagen, och kommer överens med kunden om hur vi går till väga för att alla parter ska bli nöjda.